Menu

Klachten

Alles naar wens? | KDCN

Klachtenregeling bij Kinder Diabetes Centrum Nijmegen

Bij het KDCN werken we er hard aan om jou de beste zorg te bieden. We willen graag dat jij en je ouders tevreden zijn over de zorg, behandeling en begeleiding bij het KDCN. Heb je een idee hoe onze zorg beter kan of waar je heel tevreden over bent, dan kun je de kaart ‘Alles naar wens?’ invullen die je bij het KDCN vindt. Hierop schrijf je jouw tips en tops. Zo kunnen we samen de zorg verder verbeteren. Het kan toch gebeuren dat er iets niet gelopen is zoals je graag wilt.

Heb je een klacht? Laat het ons weten. Een klacht kan over van alles gaan: over de zorg, over hoe mensen tegen je doen, over de voorzieningen bij het KDCN of bijvoorbeeld over hoe het KDCN de dingen regelt. Probeer eerst een gesprek aan te gaan met jouw verpleegkundige, dokter of andere zorgverlener. 

Klachtenfunctionaris

Vind je dat er geen goede oplossing komt voor jouw klacht, dan kun je ook contact opnemen met de klachtenfunctionaris. Die werkt in het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis (CWZ) en kan je goed ondersteunen bij het afhandelen van jouw klacht. De klachtenfunctionaris kan je advies geven over jouw rechten en plichten. En bemiddelen tussen jou en de medewerker van het KDCN. Zo komen jullie samen tot een oplossing. Meer informatie hierover vind je op de website van CWZ.

Klachtencommissie

Kom je er nog altijd niet uit? Dan kun je een klacht indienen bij de klachtencommissie. Meer informatie hierover vind je op de website van CWZ. 

Is er onderzoek nodig?

Als er onderzocht moet worden wat er is gebeurd, dan kan dat alleen als jij dat goed vindt. Dat komt door de wet op de privacy. Ben je jonger dan 12 jaar? Dan moeten je ouders toestemming geven. Ben je tussen de 12 en 16 jaar? Dan vragen we ook of jij het goed vindt dat we de klacht onderzoeken. Als je ouder bent dan 16, dan mag je zelf beslissen.